Gå til sidens indhold

Case: Securitas og Citrix ADC

Securitas’ fornemmeste rolle er at gøre hverdagen mere tryg og sikker for sine kunder, og det kræver først og fremmest, at alle alarmsignaler til Securitas’ kontrolcentre bliver modtaget stort set, når de sendes fra en alarmenhed. Med Citrix ADC har Securitas en redundant og robust it-infrastruktur på tværs af datacentrene i Sverige og Danmark, så alarmsignaler kan sendes og modtages 24/7, 365 dage om året.


Altid hul igennem til og fra Securitas’ alarmcentral
 

 

Securitas er med sine 355.000 medarbejdere på verdensplan og tilstedeværelse i 48 lande et af verdens største sikkerhedsselskaber. De leverer sikkerhed for virksomheder af immaterielle og materielle værdier, dvs. alt fra personlige alarmer til alarmer installeret i virksomheder, elevatorer, mv.

For at kunne yde den bedst mulige kundeservice skal Securitas være i stand til at sende og modtage signaler mellem de fysiske enheder hos kunden, herunder personlige beskyttelsesalarmer (PPA) og alarmsystemer, og Securitas’ servere.

”Hvis vi skal kunne rykke hurtigt ud til vores kunder, når en alarm går, skal kommunikationsvejene være åbne hele døgnet, alle dage om året. Vi skal være i stand til at sende og modtage beskeder hele tiden, så vi kan komme kunderne til undsætning. Det kræver højeste oppetid, redundans og robusthed i vores ret komplekse it-infrastruktur,” siger Ted Pettersson, Service Delivery Owner, Cluster North, Securitas Sverige AB.

  • Fordelene ved Securitas

    Citrix ADC er den mest omfattende løsning til levering af applikationer og load balancing. Det giver en bedre brugeroplevelse på alle enheder – uanset tid og sted. Løsningen hjælper kunderne med primært fire ting:

    • Reducerer omkostningerne i forbindelse med at levere applikationer. Der kræves færre servere til at betjene et antal slutbrugere.

    • Reducerer omkostningerne til internetbåndbredde ved at optimere webtrafikken og dermed reducere behovet for båndbredde.

    • Forbedrer sikkerheden og robustheden.

    • Forenkler komplekse fjernadgangskonfigurationer, der ofte er knyttet til VDI.

”Hvis vi skal kunne rykke hurtigt ud til vores kunder, når en alarm går, skal kommunikationsvejene være åbne hele døgnet, alle dage om året. Vi skal være i stand til at sende og modtage beskeder hele tiden, så vi kan komme kunderne til undsætning. Det kræver højeste oppetid, redundans og robusthed i vores ret komplekse it-infrastruktur,” siger Ted Pettersson, Service Delivery Owner, Cluster North, Securitas Sverige AB.

Blandt Securitas’ danske og svenske kunder går der dagligt over 6.000 alarmer . Størstedelen er tyverialarmer og adgangsalarmer i huse og bygninger, men en håndfuld alarmer er livstruende.

”Hvis der opstår forstoppelse eller forsinkelse på trafikken mellem kundernes enheder og vores systemer, er vores ydelser ikke meget værd. Vi tilbyder blandt andet en service til folk, der er alene på job, fx i skoven eller på nattevagt. Vi registrerer, hvis personens personlige beskyttelsesalarm falder til jorden eller er udsat for pres og kalder med det samme op for at kommunikere med personen. Er der ingen respons, kan vi afkode placering via GPS og sende rette hjælp. Det kan være et spørgsmål om liv eller død.

Vi skal – ikke mindst hvis vores kunder befinder sig i en livstruende situation – kunne modtage signaler automatisk og med det samme, ligesom vi med det samme skal have kontakt til vores datacentre og bestille lige netop den assistance, der er behov for,” siger Ted Pettersson.

 

Balancerer automatisk trafikken

Securitas har i mange år haft en gatewayløsning, NetScaler ADC (Application Delivery Controller). For at få en mere sikker og højtydende løsning uden latenstid mellem slutkunden og applikationerne i datacentret har Securitas opgraderet til den nyere og mere moderne Citrix ADC på foreløbigt tre lokationer, nemlig datacentret i Danmark og de to datacentre i Sverige.

”Conecto har etableret en løsning for os, der gør det muligt at balancere trafikken mellem de tre lokationer. Er en server nede, flyder signalerne lynhurtigt videre til en af de øvrige servere. I Danmark og Sverige alene har vi over 150.000 enheder, som er forbundne med vores servere. Vi skal og vil til enhver tid kunne modtage og sende signaler og beskeder, og der er altid backup af alt,” siger Ted Pettersson.

 
  • Om Securitas AB

    Securitas AB er en af verdens førende sikkerhedskoncerner og beskæftiger 355.000 medarbejdere i 48 lande i Europa, Nord- og Latinamerika, Mellemøsten, Asien og Afrika. Securitas AB beskytter virksomheders materielle og immaterielle værdier med professionelle vagter og højteknologiske løsninger.

    Målgruppen er alt fra globale koncerner til helt små virksomheder, der ønsker tryghed, sikkerhed og sikring - døgnet rundt.

     

”Conecto har etableret en løsning for os, der gør det muligt at balancere trafikken mellem de tre lokationer. Er en server nede, flyder signalerne lynhurtigt videre til en af de øvrige servere. I Danmark og Sverige alene har vi over 150.000 enheder, som er forbundne med vores servere . Vi skal og vil til enhver tid kunne modtage og sende signaler og beskeder, og der er altid backup af alt,” siger Ted Pettersson.

Ruller løsningen ud i flere lande

Vi har valgt Citrix ADC ud fra et performanceperspektiv og et fremtidsperspektiv. Citrix har de bedste features og er også den mest kosteffektive løsning for os. Derfor kan vi med denne løsning tilbyde kunderne hurtig service 24/7 og sikkerhed for hurtig reaktion. Vi kan nemt skrue op for mere komplekse funktionaliteter i forhold til bl.a. load balancing af trafikken og de redundante enheder, så på den måde er vores løsning fremtidssikker,” siger han.

”Verden forandrer sig så hurtigt, og vi ved ikke, hvad der sker i morgen. Alligevel tør jeg godt sige, at vi kommer til at udvide med flere Citrix ADC-løsninger. Lige nu har vi sam- menkoblet fire fysiske Citrix ADC SDX netværksplatforme i Sverige og to virtuelle i Danmark, og næste skridt bliver at udbrede løsningen i andre lande, hvor der er meget trafik. Conecto har været en god medspiller hele vejen, og det bli- ver de også i fremtiden, når vi udvider løsningen. De holder os på forkant af udviklingen,” slutter han.

 

×
Ibrahim Taspinar
Ibrahim Taspinar

Kontakt Ibrahim Taspinar for at høre mere på +4531414657

Kontakt